Mei - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Mei - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Mei

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

17 Mei 2020 | Spanje, Getxo

Sinds 2 weken mogen we dagelijks één uurtje naar buiten, heel fijn! De 1 km-radius wordt omzeild met hulp van sportkleding ('sporten' mag namelijk binnen de gemeente). Ik blijk niet de enige met dit idee: het gehalte wandelende Spanjaarden in sportkleding is hoog!

De tijdvakken... tsjah, dat streeft z'n doel een beetje voorbij. Hoewel de tijdvakken vrij ‘ruim’ zijn, wil niemand té vroeg, té laat of tijdens lunchtijd naar buiten. Iedereen flaneert dus op hetzelfde tijdstip over de boulevard. Inmiddels is het ook toegestaan om buiten je tijdvak naar de kapper/bank/terras te gaan. En dit geeft chaos! Een voordeel is dat de kans op politiecontrole door drukte kleiner is.

Het Spaanse avontuur loopt helaas anders dan gehoopt.. We proberen van de kleine dingen te genieten: Getxo is prachtig (zie foto’s) en we maken iedere dag een kort wandelingetje. In de leuke, naastgelegen wijk Romo, was ik blijkbaar nooit eerder geweest. Het ligt letterlijk 20 meter verderop! Ha, zo zie je maar, waar de 1km-radius je brengt ;)

Om af te sluiten met een leuke activiteit dit weekend: pizza bakken! Helaas vloog het bakpapier onder mijn pizza in de hens – ja, blijkbaar kan dat. Gelukkig bluste Laszlo het brandje op tijd en waren de pizza's zo slecht nog niet. Ik ga in september toch maar weer voor een cursusje BHV.

Geniet van het zonnetje allemaal.

Groetjes!

• 17 Mei 2020 - 19:54

Ineke De Graaf:

Het klinkt heel wat beter dan enige tijd terug gelukkig.
    Maar liever had je het anders gehad natuurlijk.
    Maar wie weet wat er de komende maanden nog meer gaat gebeuren....?!
    Misschien nog een binnenlandse vakantie ofzo?
    Wie weet!
    Heel erg bedankt Anouk voor de leuke vogelcursus.
    Ik heb hem ook doorgestuurd naar mijn zus die er ook erg mee in haar schik is.
    Nou, houd jullie taai!
    Liefs Ineke.

• 18 Mei 2020 - 12:12

Gemma Van Laecke:

Ha Anouk en Laszlo, wat heerlijk dat jullie weer kunnen sporten, en supermooie foto's...geen straf dat sporten, hopelijk voor jullie weer wat verruiming van de regels, mooi koolmeesje..! Hartelijke groet uit Loenen ( kamperen zonder sanitaire voorzieningen, dus eigen wc tje.. Edo en Gemma

• 18 Mei 2020 - 13:10

Co Oomen-Beersma:

Hoi Anouk en Laszlo,
    weer leuk om jullie verslagje te lezen! En wat een mooie foto's.
    Hier ( Almere) vindt onze baas dat we ook online moeten video-lesgeven met onze zwangere cursisten...wij ( grijze haren) zien dat nog niet zó zitten...op een matje voordoen hoe te puffen en te persen of zo... maar morgenmiddag overleggen we ( op gepaste afstand, zoals dat heet) in mijn achtertuin, .. hoe we dit gaan verwezenlijken.....hahaha, zal wel hilarisch worden!! Ik mis mijn les-zaaltje....
    Mooie vogel getekend! Zit in de genen, he'?
    Houdt de moed erin, samen !!! Liefs, Co

• 18 Mei 2020 - 20:14

Frank Vial:

Hoi Anouk en Laszlo, weer een leuk stukje hoor. Fijn dat jullie daar wat meer ruimte krijgen zodat de dagen wat uitdagender worden. Boel niet in de hens laten vliegen hoor, kun je geen lekkere dingen meer bakken.
    Ik heb me ook aangemeld voor de vogelcursus. Bedankt! Vast wel iets van op te steken. Lieve groetjes en tot snel bels. papa