Aanbeveling: Vizcaya - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Aanbeveling: Vizcaya - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Aanbeveling: Vizcaya

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

25 Juni 2020 | Spanje, Getxo

Het binnen zitten is voorbij, want sinds een week is het hartje zomer! En dit betekent: naar buiten, op naar het strand!!
De beste manier om de kuststroken van Vizcaya te ontdekken is te voet. Ik wandel er dus flink op los! (of moet ik zeggen ‘hiken’, om er even een profi-term in te gooien). Het onvoorbereid op pad gaan vorige week was echter niet zo profi.. Voortaan neem ik een zonnehoed én zonnebrand factor 50 mee ;)

Eén van de allermooiste plekken vind ik Barrika, met z’n groene duinen, steile kliffen, en een geweldig uitzicht over de Atlantische oceaan. Over de kliffen loopt een smal pad dat je via verschillende stranden helemaal naar Getxo leidt. Het mooiste strand: Sopela, wat zich kenmerkt door extreem brede en hoge golven. Een waar (surf)paradijs!

Het strand waar ik het vaakst kom ligt ter hoogte van Algorta en is vanuit huis in 20 minuten te bereiken via de boulevard. Afgelopen week ben ik er een aantal keer samen met Mahsa geweest. We hadden iets te vieren: ze is nu officieel residente van Spanje.

De schoonheid van de Baskische kust blijft me verbazen. De oceaan, de bergen.. Voor wie niet zo bekend is met Noord-Spanje: de omgeving is veel groener dan de rest van Spanje. Oké, er valt gemiddeld meer neerslag, maar buien waaien over het algemeen snel over (behalve in het najaar blijkbaar). Een roadtrip door deze prachtige streek kan ik je absoluut aanbevelen!

  • 25 Juni 2020 - 11:05

    Ineke De Graaf:

    Ik kan het verhaal van jou bevestigen Anouk!
    Baskenland is echt prachtig!
    Merlin en ik hebben er 2 weken doorheen gereisd en we stonden versteld van de pracht, maar ook van de variatie aan landschappen van Bakenland.
    Nu moeten we alleen nog het microgedeelte, waar jij over schrijft, bezoeken.
    Het lijkt me heerlijk Anouk, zo lekker dicht bij zee, misschien ook wel de enige plek waar je het goed kunt uithouden als het zo warm is.
    Geniet nog heel veel van je laatste periode!

    Liefs, Ineke.

  • 27 Juni 2020 - 16:33

    Frank Vial:

    Hoi Anouk,
    Weer een leuk stukje! En wat is het daar prachtig zeg, vooral als de zon schijnt.
    Lekker van genieten.
    Nog een fijn weekend verder en tot snel maar weer.
    Fijne avond!
    Liefs papa

  • 30 Juni 2020 - 20:42

    Lize:

    Wat heerlijk zeg! Fijn dat je er lekker op uit kunt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Getxo

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 1785

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: