Juli - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Juli - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Juli

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

18 Juli 2020 | Spanje, Getxo

Sinds donderdag zijn we verplicht buiten huis een mondkapje te dragen. Met de grote hoeveelheid politie op straat houdt men zich netjes aan de regels. Wat gelukkig zonder mondkapje mag: eten/drinken, hardlopen, fietsen en roken. Wellicht neemt het aantal rokers binnenkort toe.. Wij pakken gewoon wat vaker de fiets ;-)

Waar ik in mijn vorige blog het huren van een publieke fiets aanprees, dienen er enige kanttekeningen te worden gemaakt. Het merendeel van de fietsen blijkt een onderhoudsbeurt nodig te hebben en wat betreft het huursysteem: dit werkt op z’n Spaans. Desalniettemin: vandaag hadden we geluk en we zijn net terug van een geslaagd tochtje langs de rivier richting San Mamés (het voetbalstadion).

Afgelopen week heb ik de vallei ‘La Arbodela’ bezocht, gelegen in het gebergte aan de voet van Bilbao. De meren zijn prachtig en er vlogen zelfs twee zeearenden voorbij! Hoewel de vallei hemelsbreed slechts 6 kilometer van huis ligt, was het toch een halfuurtje rijden. De bergen liggen namelijk aan de andere kant van de rivier en ik bleek het aantal haarspeldbochten enigszins onderschat te hebben. Gelukkig werd de spanning beloond met een waanzinnig uitzicht waarvandaan het centrum van Bilbao, de stranden van Getxo, Santurzi (waar Mahsa woont), Laszlos werk én de oceaan zichtbaar waren.

Denk je aan Spanje, dan denk je aan… paella! Dit gerecht is nauwelijks te vinden in de Baskische restaurants; des te meer reden om het eens zelf te maken. Hoewel seafood (zoals gamba’s/inktvis/mosselen) nu eenmaal in de paellapan hoort, heb ik het liever niet op mijn bord.. Op een verdwaalde mossel en gamba na, is het dus paella met kip geworden ;-)

Een heel fijn weekend (of vakantie) gewenst! Liefs.

• 18 Juli 2020 - 17:10

Anoniem:

Ja, bijna rijst met kip inderdaad, maar wel heel lekker gemaakt hoor :)

• 18 Juli 2020 - 17:51

Merlin:

Leuk weer een bericht te ontvangen. Zie je binnenkort. Merlin

• 18 Juli 2020 - 20:00

Co Oomen-Beersma:

Wat een prachtige foto's!!!
    Lieve groeten,
    Co

• 18 Juli 2020 - 23:34

Ineke De Graaf:

Goh, wat leuk dat jullie steeds weer nieuwe prachtige plekken ontdekken in of rond Bilbao.
    Het is er toch wel heel bijzonder.
    Mooie foto's!
    Ik hoopte nog dat Merlin misschien, al vakantie vierend, via binnenwegen in Frankrijk naar Bilbao zou willen gaan.
    Maar hij zegt (terecht) dat het niet te doen is omdat ik geen auto kan rijden.
    Had ik na 70 lessen toch nog maar doorgezet!!!
    Ik wens jullie nog hele fijne dagen samen, wat zich ook nog doorzet in Nederland, want ik heb begrepen dat Laszlo ook naar Nederland komt de hele maand augustus.
    Gelukkig dus voorlopig nog geen afscheid!
    Geniet er nog van.

Liefs Ineke.

• 19 Juli 2020 - 18:58

Liselot:

Heb je die Nederlanders met hun fietsen! Fijne plaatjes, heerlijke paella! Geniet!

• 20 Juli 2020 - 19:37

Frank Vial:

Hoi Anouk,
    Weer een heel leuk stukje over je activiteiten. Bedankt. Leuk dat je nog steeds nieuwe dingen ontdekt en aanpakt. Zie je snel.
    Veel groetjes, papa