April - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu April - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

April

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

30 April 2020 | Spanje, Getxo

Deze week maakte de overheid bekend maatregelen te gaan versoepelen – in 4 fasen. Klinkt simpel, maar ze weten het knap ingewikkeld te maken. Zo zijn fasen 'eigenlijk' niet verbonden aan data, maar staan er wel ‘hypothetische’ data bij de fasen genoteerd. En omdat de deelstaten het niet met elkaar eens zijn, verschillen voorwaarden (o.a. welke doelgroep mag op welk tijdstip naar buiten) nogal per deelstaat.
In ieder geval: scholen blijven dicht tot september en het reizen naar een andere provincie blijft tot eind juni verboden. Op het nieuws zag ik een dorp met slechts 200 inwoners, wat precies op een provinciegrens ligt. Heel sneu, want de ene helft van het dorp mag niet naar de supermarkt. En de andere helft niet naar de apotheek. Ze blijven erg van de regels hier. Het lijken wel Baarle-Nassau-toestanden.

Sinds afgelopen zondag mogen kinderen maximaal 1 uur per dag de straat op. Heerlijk wat meer leven op straat. En zojuist is bevestigd dat we vanaf aanstaande zaterdag weer naar buiten mogen voor een wandelingetje. SAMEN!
Uiteraard onder voorwaarden: één keer per dag, maximaal één uur, binnen een straal van 1km van huis. En we mogen onderweg niet stilstaan. Enerzijds fijn dat zowel de rivier als de zee bereikbaar zijn. Anderzijds, jammer dat een kwart van ons ‘leefgebied’ water is.
O ja, onze tijden: tussen 06.00 - 10.00u en 20.00 - 23.00u. 'Prime time 'ging naar de kids en oudere generatie.

We kunnen niet wachten tot het zaterdag is (dat doen we wel hoor, want er wordt nog steeds veel gecontroleerd en hoge boetes uitgeschreven). Morgen is het dag van de Arbeid, wat betekent dat bedrijven en supermarkten dicht zijn. Nog even een dagje achter onze mooie, nieuwe geraniums zitten dus (zie foto).

Liefs!

• 01 Mei 2020 - 12:18

Frank Vial:

Hoi Anouk en Laszlo,
    Volhouden hoor!! Probeer zoveel mogelijk bezig te blijven en gezond natuurlijk.
    Alvast goed weekend en liefs,
    papa

• 01 Mei 2020 - 19:08

Ineke:

Hoi Anouk en Laszlo, gelukkig hoeven jullie direct niet meer de hele dag achter de (overigens, mooie) geraniums te zitten.
    morgen is Merlin jarig en komen Luur en Pluis en Laura op bezoek.
    Gezellig!
    Ondanks de versoepeling wens ik jullie, en mn jou Anouk, veel sterkte de komende tijd.
    Lieve groetjes, Ineke.

• 03 Mei 2020 - 10:56

Gemma :

Ha die Anouk en Laszlo,

Wat fijn om te horen dat jullie eindelijk een luchtje mogen gaat scheppen, goed geregeld daar in Spanje met die leeftijdsgroepen! Dat wordt sporten! We zagen er beelden van afgelopen zaterdag...hilarisch :-)

Toch veel sterkte toegewenst in Spanje met de vrij strenge regels, en genieten van de kleine dingen!
    Hartelijke groet, Gemma en Edo