Spaanse les - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Spaanse les - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Spaanse les

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

19 September 2019 | Spanje, Bilbao

Hola chicos,

Sinds 3 weken ga ik dagelijks van half 10 tot half 2 naar Spaanse les. Het leren van een nieuwe taal is erg leuk (en ook bittere noodzaak hier..) Het instituut bevindt zich in het centrum van Bilbao, een klein halfuurtje reizen met de metro. Hoewel de meeste winkels tussen half 2 en 4 uur gesloten zijn (het ‘zomerrooster’ blijkt ‘todo el año’), vermaak ik me wel na les: koken, wandelen, naar Casco Viejo of iets drinken met klasgenoten (het hippiegehalte is wel redelijk hoog). Tijdens de eerste lesweek ben ik met Anne naar Bakio, Casco Viejo en het hoger gelegen stadsdeel geweest (met de funicolare). En afgelopen week werd er op school een wijnproeverij georganiseerd. Erg leuk, al begreep ik veel niet daar het volledig in het Spaans was.. Gelukkig was ver - oler - beber muy facil.

De leraar weet overigens erg veel over sciencefiction, films en bier. Zo heb ik woorden geleerd als: la fantasma (geest), el hechicero (tovenaar) en el escudo (schild). En ook verschillende glazen bier: ‘zurito’ (klein biertje wat je bestelt tijdens kroegentocht), ‘caña’ (normaal) en ‘jarra’ (muy grande). Oke dan.

Verder gaat alles hier z’n gangetje. Laszlo en ik hebben de omgeving wat verkend en zijn onder andere naar het strand bij Sopela en het plaatsje Plencia geweest. Morgen is een belangrijke dag: dan zetten we de volgende stap in de aanvraag van mijn NIE-nummer. Kan dus niet wachten;) Andere leuke vooruitzichten: dit weekend ga ik m’n ouders bezoeken in NL. En volgend weekend hebben we tickets voor Athletic Bilbao – Valencia.

Hasta luego!

  • 20 September 2019 - 15:14

    Frank Vial:

    Weer een leuk verslag en foto's hoor!
    Ik kijk steeds meer uit naar mijn Bilbao reisje.
    Groetjes en tot komend weekend.
    papa

  • 20 September 2019 - 22:56

    Ineke De Graaf:

    Wat een leuk stukje Anouk.
    Ik krijg bijna heimwee als ik lees over Casco Viejo, wat is dat een mooi gezellig stadsdeel.
    Fijn dat je nu meer contacten hebt via de spaande les.
    Wat is eigenlijk een NIE nummer? Heeft het te maken met je verblijfsvergunning?
    Veel plezier met je vader in Bilbao en hartelijke groetjes aan Laszlo, Ineke.

  • 21 September 2019 - 08:42

    Liselot:

    Wat een mooie taal!

  • 21 September 2019 - 08:47

    Liselot:

    En toen typte ik een smiley en werd de rest van de reactie niet gepost!
    Gaaf dat je zoveel onderneemt en dat jullie de taal en cultuur zo snel oppakken!
    Met jullie blog straalt er veel van de Spaanse zon (SOL! Weet ik van alle zomerhitjes!) af op herfstig Hollandia! Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 1794

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: