Recept - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Recept - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Recept

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

31 Maart 2020 | Spanje, Getxo

Toen werd aangekondigd dat alle niet-essentiële bedrijven tot tenminste half april dicht gaan, zakte de moed ons even in de schoenen. Laszlo’s fabriek is tot na Pasen dicht.

Ik was zondag toch wel even heel verdrietig, want het vooruitzicht de komende weken is somber. Laszlo en ik missen het naar buiten gaan verschrikkelijk. Het liefst zou ik nu ons prieeltje in Bodegraven slopen of een wandeling maken in de Oosterhoutse bossen.

Even op-en-neer naar Nederland (enkele reis 1400 km, 3 grensovergangen, geen rustplaats) zou een hele onderneming zijn met onzekerheid. De ambassade raadt het af, hoewel het in theorie (als de Fransen en Belgen een beetje meewerken) mogelijk zou zijn.
Vooralsnog gaat Laszlo's bedrijf over 2 weken weer open. En in de achtbaan van emoties is het maken van een beslissing niet zo makkelijk. We nemen dus nog even de tijd om er goed over na te denken.

Gister mochten we weer één-voor-één even boodschappen doen. Heerlijk eventjes naar buiten en geeft meteen weer een zonnigere kijk op de dag. Zo slecht is het hier ook weer niet: we hebben gelukkig elkaar. Een dartbord (die dubbels gaan steeds beter!). Én die kei lekkere taart die ik gemaakt heb. Het recept komt uit San Sebastian en is bekroond tot de vijf-na-beste cheescake van Spanje. Ik heb het recept voor jullie vertaald naar het Nederlands, zie foto.

• 31 Maart 2020 - 11:07

Frank Vial:

Lieve Anouk en Laszlo,
    Weer bedankt voor je bericht Anouk, leuk hoor!
    Nog even volhouden daar en overdenk alles maar eens rustig op je gemak.
    Fijn dat jullie weer gezond zijn. Uiteindelijk komt het allemaal weer goed.
    Ondertussen van elkaar genieten en lekkere recepten bedenken en PROEVEN !!
    Ik zal er ook eens voor gaan zitten.....al komt er dan niks van terecht natuurlijk.
    Veel sterkte daar, veel groetjes en tot snel,
    Liefs papa

• 31 Maart 2020 - 11:21

Merlin:

Hoi samen,
    Een schrale troost is dat er mensen zijn die ook nog van elkaar gescheiden zijn. Jullie hebben het dan gelukkig nog goed. Neem rustig de tijd om over eventuele reisplannen na te denken. In deze tijd is er weinig haast.
    In Oosterhout gaat alles goed op enkele technische mankementen na maar dat is allemaal te verhelpen.
    Wij hebben Feikje geknipt en geschoren en ze loopt er nu weer heel kaal bij. Gisteren zijn we een eind wezen rijden door het land van Maas en Waal. kopje koffie hebben we zelf meegenomen want er was niets open. Het was heel mooi en ik kan me goed voorstellen dat als je gedwongen binnen zit je er soms stapelgek van wordt. Ik wens jullie veel rust, kalmte en een goede gezondheid. Merlin en Ineke.

• 31 Maart 2020 - 11:54

Cees:

Sterkte daar in deze coronatijden! Wat een gedoe allemaal. Gelukkig komt ook hier weer een eind aan en dan is t des te meer genieten.
    Bedankt voor je cheesecake recept! Groetjes cees en eef

• 31 Maart 2020 - 14:12

Alphons:

Heftig hoor dat je amper naar buiten kan. Ik was vanmorgen een beetje chagerijnig en dan is het heerlijk om twee uur in de zon door de duinen te lopen. Maar ja, het is bijna nergens in de wereld nu ideaal. Sterkte met nadenken en hopen dat deze nare droom over een paar weken eindigt.