Januari - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Januari - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Januari

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

25 Januari 2020 | Spanje, Bilbao

Tas gesloten. Het was even balen, mijn rijbewijs, ID kaart, all m’n pinpassen, brillen, aantekeningen van de laatste 4 maanden, KWIJT. Maar goed, het zijn maar spullen. Dan heb ik nog het geluk mijn mobiel te hebben. En dat het Spanje is: ze betalen hier voornamelijk met cashgeld.

Aangifte doen - in het Spaans - was een hele ervaring. Na ruim 2 uur op het politiebureau te zijn geweest, liepen we naar buiten met een 12-pagina lange aangifte - natuurlijk volledig in het Spaans.
Het zal zeker een uitdaging worden om een Spaans rijbewijs aan te vragen (hiervoor heb ik eerst een echtheidsverklaring nodig van het RDW, wat zo’n 3 weken duurt), maar vooralsnog denk ik dat alles op te lossen is. Ook heb ik mijn ogen opnieuw laten meten (ja, ook dit met een Spaanse medewerkster) en een nieuwe bril is besteld.

Inmiddels ben ik gepromoveerd naar klas B1 - en nu kan ik (eindelijk) een beetje competeren met Laszlo. Ook is het gelukt om een baantje te vinden, namelijk op school in de marketing/administratie. Ik hoef dus voorlopig nog geen afscheid te nemen (en dat is fijn) en ik start al met mijn baantje in februari.

Laszlo had vanavond z’n nieuwjaarsborrel met werk en ik ben weer eens naar de language-exange geweest. Zo’n aardige mensen daar! Het principe is dat er zo'n 2 à 4 tafels met mensen zijn, waar eerst 10 minuten Engels en vervolgens 10 minuten Spaans gesproken wordt. En daarna vindt er een tafelwissel plaats. Richard, de wat chaotische organisator heeft nogal eens moeite met de tafelwissels: slim dat ie de tafels en personen uittekent, maar meestal houdt ie zijn blaadje verkeerd om ;)

Zo, dit was het weer. Een fijn weekend en hasta pronto! 

  • 25 Januari 2020 - 10:24

    Merlin:

    dat is knap waardeloos. gelukkig maak je ook leuke dingen mee. hier gaat alles goed en zijn we bezig de spullen te verzamelen voor Vietnam. groetjes I en M.

  • 25 Januari 2020 - 13:44

    Co Oomen-Beersma:

    Hoi Anouk!
    Maar dat was een héle goede leerervaring...en inderdaad: het zijn maar spullen.
    Later lach je erom.
    Ik heb het in Parijs meegemaakt...paspoort, treintickets (óók die van mijn reisgenoten), horloge, cash geld...en de uren in het politiebureau.
    Ik weet nog precies wanneer het is gebeurd: ik heb me lekker laten afleiden terwijl ik bovenop de Notre Dame aan het tekenen was.......kan er nú wél om lachen!!
    Lieve groet,

    Co

  • 25 Januari 2020 - 16:53

    Frank Vial:

    Hoi Anouk,
    Ik heb je net gesproken, maar het blijft wel balen voor je.
    Maar het komt wel goed allemaal. Straks weer mooie nieuwe bril, langer geldig rijbewijs en krasvrije nieuwe pasjes in een mooie nieuwe tas.
    Fijn dat het Spaans goed gaat en met het baantje gaat dat alleen maar beter worden.
    Bedankt voor je verslag.
    Ook een fijn weekend en veel groetjes,
    Houdoe, papa

  • 26 Januari 2020 - 13:02

    Liselot:

    Een volledige vida! Met pieken en dalen, en een 10 voor veerkracht! Go girl (ik ga de volgende keer de vertaling opzoeken in het Spaans, aangezien je daar nu supermachtig in bent! Hartstikke knap!) en proficiat met de baan!

  • 26 Januari 2020 - 16:37

    Anouk:

    Dank voor jullie lieve reacties! Komt goed, eind februari haal ik m’n nieuwe bril en pinpassen in NL op :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 1791

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: