Feliz año nuevo - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Feliz año nuevo - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Feliz año nuevo

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

04 Januari 2020 | Spanje, Bilbao

Allereerst: dank voor de lieve kerstwensen. En feliz año nuevo voor iedereen :)

We hebben erg genoten van onze 11-daagse autotrip naar Granada en Málaga. Andalucía heeft veel verschillen met Baskenland. Tapas in plaats van pintxo’s; Geen 8 graden, maar 18; Gele grond in plaats van groen; Arabische gebouwen; En veel meer toeristen. Niet beter of slechter dus, maar anders.
De stad Granada is prachtig en het middeleeuwse fort en paleis Alhambra is absoluut indrukwekkend – met name door de Moorse kenmerken. In Málaga zaten we aan het strand en met 18 graden en zon zijn er een weer een hoop sproetjes op mijn gezicht. En dus begrijp ik de vele Nederlanders die overwinteren in Málaga wel: het is er hemels! (zie foto’s).

Na een kleine 'misunderstanding' bij de kapper begint mijn haar gelukkig weer te groeien (heeel soms krijg je te maken met miscommunicatie..) Om nog meer met de taal te oefenen, hebben we een paar boeken van Roald Dahl in het Spaans gekocht. En we gaan nu af en toe naar de bioscoop, waar alle films in het Spaans worden nagesynchroniseerd. En helaas, er is geen ondertiteling (maar gelukkig heeft Netflix die functie wel).

Tot dinsdag hebben we nog even vakantie in Getxo. Laszlo is alweer aan het trainen voor de volgende halve marathon en omdat ik door blessure niet kan hardlopen, heb ik me gister ingeschreven bij de sportschool om de hoek (we zijn gister uitgebreid gaan eten met Mahsa en Iñigo, dus het zet nog niet echt zolen aan de dijk). En aanstaande maandag viert men hier Driekoningen en dat betekent dat alle supermarkten, bedrijven, scholen dicht zijn. Hoe ze het vieren: eten met de familie en cadeautjes. Eigenlijk een soort tweede kerstdag dus (die heeft men hier nog tegoed, want 2e kerstdag viert men hier niet).

Agur!

• 04 Januari 2020 - 14:02

Merlin:

Leuk bericht en mooie foto’s. geniet ervan.

• 07 Januari 2020 - 11:56

Co Oomen-Beersma:

hoi Anouk en Laszlo,
    weer leuk om jullie verslag te lezen en de prachtige foto's te bekijken!!
    Geniet maar van het mooie weer!!
    Hartelijke groeten, Co

• 07 Januari 2020 - 17:36

Frank Vial:

Hoi Anouk en Laszlo, fijn dat jullie leuke vakantie hebben gehad.
    Weer een leuk verslag hoor.
    Nu weer de draad oppakken in 2020.
    Veel groetjes, papa

• 09 Januari 2020 - 18:53

Ineke De Graaf:

Hey, weer zo'n leuk verslag! Met prachtige foto's!
    Hoe druk jullie het ook gehad hebben de afgelopen tijd, jullie staan nu in ieder geval super relaxed op de foto's.
    Ik wens voor jullie dat die ontspanning zich doorzet in het nieuwe jaar!
    Liefs, Ineke.