Oktober - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Oktober - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Oktober

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

26 Oktober 2019 | Spanje, Bilbao

Een kort verhaaltje, want het gaat hier allemaal wel prima. Laszlo heeft me zijn werk laten zien, ik ben nu officieel inwoonster van Spanje en inmiddels zijn er 8 lesweken verstreken. Nee, ik spreek nog geen vloeiend Spaans, maar eenvoudige opstellen schrijven (zoals een sollicitatiebrief) of het lezen van krantartikelen lukt aardig. En Weerwolven in het Spaans ook;)

Wat erg leuk is dat we de afgelopen weken veel bezoek hebben gehad. Koos & Julie (oom en tante van Laszlo) kwamen begin oktober naar Bilbao. En vorige week waren Ruben en Sander op bezoek. We hebben heel wat pintxo’s geproefd! En ik heb dankzij Ruben mijn rijbewijs weer terug. Sander en Laszlo hebben de halve marathon van Bilbao gelopen. ‘Het zal vast niet druk zijn’ bleek toch niet te kloppen toen we meer dan tienduizend mensen bij de start zagen. Het was erg tof om te zien, ook al brak de natte moesson uit..
Ook blijft het me verbazen hoe vaak je mensen tegenkomt in zo’n grote stad: bij de airport-bushalte, liep ik Mahsa tegen het lijf!

Afgelopen week ontmoette ik op school twee Nederlanders uit Twente: Maureen en Lisan. Ze hadden een week herfstvakantie (Lisan geeft Natuurkunde op HAVO/VWO en Maureen geeft les in het basisonderwijs). We zijn oa naar het maritiem museum, een wijnproeverij en Getxo geweest (het dagje Santander werd uiteindelijk Getxo, want blijkbaar moet je buskaartjes vooraf kopen en dat is absoluut niet Spaans:P) Ik ben blij hen ontmoet te hebben, jammer dat ze vandaag weer naar NL vlogen.

De natte moesson (5 dagen regen) en kou (het was kouder dan in NL!!) heeft gelukkig plaatsgemaakt voor een warme nazomer. Bilbao blijft me verrassen: Net nu mijn kast gevuld is met warme truien, kunnen de t-shirts weer aan. Ik denk wel dat het tijd wordt om een paraplu (paraguas) en regenpak te kopen..

Hopelijk tot snel weer. Agur!!! (doei/houdoe in het Baskisch)

  • 26 Oktober 2019 - 18:59

    Ineke De Graaf:

    Klinkt goed Anouk!
    Afgezien van de moesson natuurlijk.
    Het lijkt alsof je echt je draai gevonden hebt in Bilbao.
    Merlin heeft het fijn gehad met Laszlo thuis bij hem.
    Als ik het goed heb zien we elkaar 6 of 7 of 8 december weer.
    Leuk!
    Vlg. mij komt binnenkort je vader op bezoek; ik wens jullie, en Laszlo veel plezier.
    Hartelijke groetjes, Ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 1793

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: