Eerste week - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

09 Augustus 2019 | Spanje, Bilbao

Vanochtend hebben we de eerste stap gezet om mij in Spanje in te schrijven; ik ben nu trots bezitter van het formulier ‘Volante de Empadronamiento’. Niet dat je daar iets aan hebt, het gaat uiteindelijk om het bezit van een NIE-nummer. Om verwachtingen laag te houden: dit proces verloopt in een ‘Spaans tempo’ en bestaat vooral uit het stapsgewijs invullen van formulieren en zo’n vijf bezoeken aan het Spaans politiebureau. Laszlo had de mazzel zelfs twee nummers te krijgen, maar daar had ‘het systeem’ het wel moeilijk mee.. In september hoop ik mijn eerste afspraak te hebben, ik ben heel benieuwd!

Het Spaanse ritme went snel: vroeg opstaan en naar buiten, ’s middags warm eten. En in de avond komt alles buiten weer tot leven. Bilbao is een grote, drukke stad met veel industrie. Mijn favoriete plek is de boulevard bij Getxo en ik kom hier dagelijks om te wandelen en even uit te waaien. Hier rijden geen auto’s en er zijn altijd mensen die zitten, wandelen, fietsen of joggen. De sfeer is heel relaxed. Soms loop ik naar Algorta, een wijk met veel hoogteverschil en smalle straatjes. Er is zelfs een funicolare die je voor €0,20 naar het strand beneden brengt. Ook heb ik al enkele meters van Camino del Norte (één van de routes naar Santiago del Compestella) afgelegd; de route loopt namelijk langs Getxo. Ik hoop in het voorjaar een gedeelte van de tocht te kunnen lopen. Bij een uitje naar de Ikea bleek dat niet álles te voet bereikbaar is. Hoewel er soms hulp is van roltrappen om hoogtes te overbruggen, eindigde mijn wandeling op een 80-weg zonder stoep. Gelukkig was Laszlo in de buurt, met auto.

Het allermooiste in de omgeving vind ik toch wel de Atlantische kust bij Barrika. De wandeling van Playa de Muriola (een idyllisch nudista-strandje) naar Mirador de Barrika is werkelijk prachtig. En wat er zo fijn is: de rust. Op een aantal ‘local’ hardlopers en een stel Fransen na, geen toerist te bekennen! Zodra Laszlo’s voet hersteld is, komen we hier zeker terug.

Onze vakantie samen is begonnen en de komende twee weken rijden we door Asturië en Galicië naar Porto en via Las Médulas en Burgos weer naar Getxo. We vieren daar ook Laszlo’s 29e verjaardag. Bedankt voor het lezen en hasta luego!

  • 09 Augustus 2019 - 16:16

    Lize:

    Laat het avontuur maar beginnen! Geniet van de relaxtheid, het eten en de mooie natuur!

  • 10 Augustus 2019 - 16:45

    Rick:

    Mooi hoor. Is dat jullie huis op de foto? Fijne vakantie en groetjes van Magdalena en mij.

  • 18 Augustus 2019 - 10:14

    Marloes:

    Lekker samen genieten! Leuk jullie verhalen te kunnen volgen :)

  • 18 Augustus 2019 - 14:45

    Cees:

    Klinkt niet verkeerd anouk! Wat was er met laslo zijn voet gebeurd? Grtz!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 1800

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: