Ziek - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Ziek - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Ziek

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

14 Maart 2020 | Spanje, Getxo

Omdat we van veel mensen de vraag krijgen hoe het gaat betreft Corona in Spanje, een korte update. Spanje heeft na Italië het meest aantal besmettingen in Europa (en veel zieken worden niet eens getest) en dit resulteert in scherpe maatregelen. Sinds vrijdag is officieel de noodsituatie uitgeroepen en zojuist is aangekondigd dat vanaf maandag het land zal worden afgesloten (sommige regio’s, zoals Catalonië en Murcia, zijn al in lockdown). Winkels en sociale plekken (fitness, restaurants) zijn per vandaag al gesloten en vanaf zondag mogen we alleen nog naar buiten om naar de supermarkt, apotheek of als-het-echt-niet-anders-kan naar werk te gaan. Even zomaar een frisse neus halen zit er dus niet meer in. Ondanks dat er sinds 3 dagen gehamsterd wordt in de supermarkten, worden deze tot nu toe goed bijgevuld, dus dat is fijn. En we worden goed op de hoogte gehouden over de situatie.

Eén van Laszlo collega’s die afgelopen periode veel gereisd heeft ging maandag met coronasymptomen naar huis (hij knapt gelukkig goed op met antibiotica), we waren dus al redelijk alert. Helaas heeft Laszlo sinds 1,5 dag ook ziektesymptomen en hoge koorts. En ik voel me ook niet zo geweldig.. Hoewel we niet worden getest, blijft de remedie voorlopig: gewoonweg thuis uitzieken. En onder het genot van een dekentje, soep, Boer Zoekt Vrouw en FIFA komt dit vast wel goed.

We wensen iedereen veel succes allemaal met het thuiszitten de komende tijd en beterschap als je ziek bent. Probeer thuis iets leuks te doen met je tijd (de grote voorjaarsschoonmaak, foto's inplakken..?), en vergeet niet: uiteindelijk gaat dit ook weer voorbij.

Een dikke virtuele knuffel,
Anouk (en Laszlo)

• 14 Maart 2020 - 16:27

Laszlo:

Alleen een virtuele knuffel... 1,5 m afstand houden hè...

• 14 Maart 2020 - 17:23

Merlin:

Hoi Anouk en Laszlo,
    Vervelend maar ja als je in het ov zit en werkt is er bijna geen ontkomen aan. Gewoon uitzieken en rust nemen meer kun je niet doen. Jullie zijn nog geen 65 dus je hoeft je niet veel zorgen te maken. Je mag blij zijn dat je niet in een hotel zit want dat is wel erg klein om vast te zitten. Hier is het sociale leven redelijk stil komen te liggen. Het concert van vanavond in het chassee is afgelopen maandag al afgezegd. We draaien muziek, gaan met Feik wandelen en soms naar AH. Deze was gisteren al gedeeltelijk leeg! De mensen worden door de media volledig gek gemaakt. Er zijn heel wat minder slachtoffers dan in een gewone griep epidemie maar ja nu is het meer sensatie dan dat iemand er echt wat over weet. We bellen nog wel. Groeten Ineke en Merlin en Feikje.

• 14 Maart 2020 - 17:24

Ineke:

Lieve Anouk en Laszlo,
    Fijn om te lezen dat jullie je hoofd niet op hol laten brengen, en ervan uitgaan dat dit griepje gewoon weer overgaat.Dat is ook het meest waarschijnlijke.
    Het is zo'n hype, terwijl je nergens hoort dat een griepgolf veelmeer slachtoffers eist.
    Maar goed; kruip lekker samen onder de wol!
    een grog schijnt ook te helpen; dat is iets met sterke drank (cognac dacht ik).en citroen.Mocht je daar behoefte aan hebben zoek het maar even op.
    Merlin's keelpijn en verkoudheid zijn eindelijk aan het minder worden; dat mag ook wel na ruim 3 weken.
    Bij jullie zal het vast niet zo lang duren.
    Beterschap en liefs,Ineke.

• 15 Maart 2020 - 11:47

Gemma Van Laecke:

Lieve Anouk en Laszo, veel beterschap jullie toegewenst, het is idd een griep die je thuis moet uitzieken, raar hè in Spanje, alles ligt plat, wij zitten hier in andalusie ook vast in het appartement, wel mooi uitzicht op de 0 zee, nu heel rustig want alles is afgezet...alleen mensen met hondjes mogen het strand op..., zelf ben ik ook hier terug en verkouden geweest, ja je weet het niet, maar edo is gelukkig fit, we zitten hier braaf binnen...hopend dat onze vlucht donderdag nog doorgaat, anders verplicht langer blijven liefs en beterschap edo en gemma

• 15 Maart 2020 - 13:34

Anouk:

Veel succes Gem en Edo! Fijn dat jullie een mooi uitzicht op zee hebben, probeer er zoveel mogelijk van te genieten! Hopelijk kunnen jullie snel naar huis, al lijkt het erop dat Spanje de komende 2 weken op slot blijft. Koorts van Laszlo is nu iets gezakt gelukkig. Blijf gezond jullie en veel lieve groetjes;)

• 16 Maart 2020 - 12:16

Co Oomen-Beersma:

Beterschap daar!!
    een positieve instelling doet ook veel!!
    Hier in Almere zijn de schappen nog erg leeg in de supermarkten maar op mijn plank valt het nog mee: restjes opmaken-tijd...
    En inderdaad: als je thuis bent zie je : O, de ramen, ja zeg, maar eens lappen!!
    Alle nadelen hebben ook zijn voordelen.
    Nou, Gem: ga er maar vanuit dat de vluchten even niet gaan!!
    Ook JeanneMarie en Mick hebben moeite om thuis te komen: vanuit Amerika naar Australië.
    Dus: maak er wat moois van allemaal!!! Dikke zoen( in de cloud!!!!) Co