Flamenco - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Flamenco - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Flamenco

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

12 Maart 2020 | Spanje, Getxo

Mijn vader is eind februari 60 jaar geworden en dit hebben we groots gevierd met familie, vrienden en band HOEZO? in Jacobshoeve (een prachtig aangeklede, sfeervolle feestzaal en vroeger een Brabantse boerderij). Ook heb ik na zes weken weer een bril en nieuwe pinpassen (waren gestolen in januari..) wat betekent dat ik weer kan autorijden en nu wél de dubbels gooi bij het darten (helaaspindakaas, was het maar waar..)

Ik ben nog steeds erg blij met mijn werk bij Hemingway en alles wat erbij hoort: de etentjes, twee avonden per week Spaanse les en de activiteiten die Rodrigo en ik organiseren.
Zo zijn we deze week naar een tortilla-de-patata bar geweest en hebben we – in het zonnetje – een fietstocht gemaakt over het spiksplinternieuwe fietspad langs de rivier in Bilbao. Ik merkte dat ik het buiten fietsen met wind-in-de-haren-gevoel stiekem toch wel had gemist en het is leuk de stad en omgeving toch weer op een iets andere manier te ervaren.

Ook zijn Laszlo en ik vorige week vrijdag naar een voorstelling van Flamenco geweest. Flamenco is een combinatie van zang, dans en muziek. De Spaanse gitaar en zang vormden de basis en dit werd ritmisch ondersteund door de schoenen van de danseres en twee klappende mensen op het podium (dit leek ons nogal voor échte dummies, maar is blijkbaar heel erg moeilijk...) Het was erg leuk om eens mee te maken, een vrolijke bedoeling met ons-kent-ons-sfeer.

Helaas heeft het coronavirus een steeds grotere invloed op ons dagelijks leven. Sinds de berichtgeving dat scholen/universiteiten vanaf gesloten zijn, en officieel de noodsituatie is uitgeroepen, heerst er paniek. Men is bang dat Spanje helemaal op slot gaat. Leerlingen van Hemingway vliegen massaal terug naar huis. Supermarkten zijn half leeg. En sociale plekken als restaurants en bars zijn uitgestorven (ik hoefde zojuist niet lang op mijn hamburger te wachten, best handig). Hoewel Laszlo en ik vrij nuchter zijn en alles zo normaal mogelijk proberen te doen, wordt dit steeds moeilijker. En mocht het echt uit de hand lopen: we hebben nieuwe dartpijlen gekocht, proviand in huis, FIFA en ik heb nog 3uur aan Boer-Zoekt-Vrouw afleveringen (laatstgenoemde vindt Laszlo wat minder haha).

En om nog met iets leuks af te sluiten: aanstaande zondag ga ik voor het eerst zeilen in de baai van Getxo! Ik heb werkelijk geen idee wat de Spaanse termen zijn van ‘klaar om te wenden’, ‘ree’, ‘fok bak’ etc. Vamos a ver!

  • 12 Maart 2020 - 19:00

    Ank:

    Hi Anouk,

    Leuk om af en toe wat te lezen over je ervaringen daar!! Klinkt alsof je zeker niet stil zit! Geniet er lekker van en tot over een paar maanden ;-)

    Groetjes Ank

  • 12 Maart 2020 - 21:08

    Gemma Van Laecke:

    Ha Anouk, leuk je reisverslag te lezen, en dat je lekker gaat zeilen, toppie! Wij zijn ook in Spanje, iets zuidelijker...andalusie, heerliik weer , beter als in holland

  • 14 Maart 2020 - 12:11

    Frank Vial:

    Hoi Anouk, stukje weer met veel plezier gelezen.
    Ja, was een heel gezellig feestje.
    Bedankt! Veel sterkte, ook daar, met de corona. Maar vergeet vooral niet te genieten van al het moois.
    Veel plezier zondag met zeilen!!, fijn weekend en tot snel
    Liefs papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Getxo

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 1777

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: