Februari - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu Februari - Reisverslag uit Getxo, Spanje van Anouk & Laszlo - WaarBenJij.nu

Februari

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk & Laszlo

23 Februari 2020 | Spanje, Getxo

Drie weken geleden ben ik begonnen met mijn stage bij Instituto Hemingway. José en Alfredo (laatstgenoemde geeft ook de wijnproeverijen) zijn de managers, maar het is voornamelijk Rodrigo, een vrolijke, jonge gozer uit Mexico, die mij begeleid. Mijn bezigheden zijn heel divers en bestaan o.a. uit: receptie, marketing, planning, vertalen van Spaans naar Engels, administratie, examens organiseren en activiteiten begeleiden. Het is even wat anders dan logopedie en ik vind het erg leuk om dingen te leren over o.a. bedrijfsvoering, marketing en design.
De sfeer op school is goed en er wordt veel gelachen. In mijn eerste week mocht ik een groep leerlingen begeleiden naar de schaatsbaan (zie foto). En afgelopen vrijdag was er een internationale lunch, waarbij iedereen specialiteiten uit zijn/haar land mee nam. Hagelslag en schuddebuikjes deden het niet zo goed. Zoals Eneko (altijd vrolijke docent van halverwege 20) zei: ‘como comida de perro’.. Maar goed, stroopwafels daarentegen zijn een grote hit hier!

Verder werd ik afgelopen week verrast met een driedaagse kookcursus. José had mij gevraagd of ik voor een leerling zou willen vertalen en dit bleek – bij aankomst –tijdens een kookcursus te zijn. Wie mij goed kent, weet dat ik niet zo’n keukenprinses ben. Ik had dan ook niet verwacht het maken van paella, croquetas en Baskische toetjes zó leuk te vinden. Het is ideaal om even je hoofd leeg te maken en ik ben nu zelfs bezig met het ontwerpen van een receptenboekje.

Ook hebben we deze maand bezoek gehad van mijn goede vriendin Marloes (met wie Laszlo en ik korfbalden in Eindhoven). Ook al was ik een beetje ziek, we hebben heerlijk kunnen wandelen, een menu del día gegeten en als verrassing voor Jan nam Marloes de beste Pastel Vasco mee.

Al met al, Laszlo en ik proberen van iedere dag hier te genieten. Van de zon, de vrijheid, elkaar. We hebben een nieuwe 'offline' hobby: darts. En we volgen nu beiden avondles op B1-niveau - hoewel Laszlo dit bij de concurrent volgt..Ik geloof dat Laszlo het nog steeds erg naar zijn zin heeft op werk. En ik denk dat ik me de komende 5 maanden nog prima weet te vermaken hier.

Hoewel ik er nu eenmaal liever niet over schrijf (wie wel?), gebeuren er soms ook verdrietige dingen, waarbij het lastig is om op zo’n grote afstand van familie en vrienden te zijn. Wat me verdriet deed, is dat ik helaas niet bij het afscheid van tante Lenie heb kunnen zijn.
Maar ik kijk ernaar uit mijn familie binnenkort te zien op mijn vaders z'n 60e verjaardagsfeest.

Groetjes

  • 23 Februari 2020 - 15:17

    Merlin:

    Leuke foto’s en jullie moeten er van blijven genieten. Liefs uit Saigon van Ineke en Merlin. Zie je zaterdag.

  • 23 Februari 2020 - 18:50

    Gemma Van Laecke:

    Fijn Anouk om te lezen dat jullie samen, en ook ieder op eigen manier genieten in Spanje!! En die kookles is nooit mis haha:-) en 5 mnd vliegen om... liefs Gemma en Edo

  • 23 Februari 2020 - 22:23

    Marloes:

    Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen.
    Het was heel fijn jullie weer gezien te hebben!

  • 24 Februari 2020 - 11:05

    Frank Vial:

    Lieve Anouk, weer een heel leuk stukje hoor! en die Paelle ziet er heerlijk uit.
    Fijn dat jullie je daar zo goed vermaken.
    Alvast een goede vlucht, fijne dagen en tot zaterdag.
    Lieve groetjes, papa

  • 25 Februari 2020 - 17:36

    Co Oomen-Beersma:

    zeker weten dat je daar nog 5 maanden uithoudt!!! Genoeg uitdagingen!
    Geniet er van!!Liefs, Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Getxo

Anouk & Laszlo

Actief sinds 19 Juni 2019
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 1778

Voorgaande reizen:

11 Maart 2019 - 01 April 2019

Zuid-Afrika

01 Augustus 2019 - 30 November -0001

Bilbao

Landen bezocht: